Poteškoće u učenju

Prema istraživanjima poremećaji u učenju koji se otkrivaju u II i III razredu osnovne škole nastaju zbog nedostatka motornih aktivnosti u najranijem detinjstvu, a to su zaboravljene igre koje roditelji, a naručito bake i deke zabranjuju iz straha od povrede, a dete u njima jako uživa, kao što su rotiranje oko sopstvene ose, skakanje po krevetu, preskakanje, provlačenje, hodanje po liniji, penjanje, trčanje, bacanje, hvatanje i kotrljanje, šutiranje lopte. Putem ovih igara dete razvija grubu motoriku, ravnotežu, koordinaciju pokreta, usvaja teolesnu šemu, prostornu orijentaciju. Kasnije upotrebom bockalica, skupljanjem sitnih predmeta, ubacivanjem zrna pasulja, kukuruza, pirinča u flašice sa malim otvorom, slaganjem kocaka u vis (kula), horizontalno (vozić) ili pravljenjem mosta od tri kocke, ubacivanjem različitih oblika u odgovarajuće okvire, nizanjem perli i drugim vežbama kroz igru dete razbvija finu motoriku, vizuo-motornu koordinaciju, diferencira mišiće šake i prstiju, povećava sposobnost usmeravanja i održavanja pažnje i razvija grafomotoriku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *